Tämä ohje on tarkoitettu avuksi sinulle, kun kohtaat ongelman palveluissamme tai digituotteissamme. Raportoi ongelma meille sähköpostitse asiakaspalvelu.oppiminen@edita.fi. Mitä enemmän saamme tietoa ongelmasta, sitä nopeammin pystymme auttamaan sinua. Ruutukaappauskuvat ovat meille suureksi avuksi!
Kuvaile ongelmasi mahdollisimman tarkasti
- Kerro, mitä tapahtui tai mitä tapahtuu juuri nyt.
- Jos mahdollista, ota ruutukaappaus tilanteesta tai mahdollisesta virheilmoituksesta. Ruutukaappauksessa olisi hyvä näkyä mahdollisimman laaja osa ruudusta.
- Kerro, mikä tuote on kyseessä ja millä sivulla tuotteessa ongelma ilmenee?
- Kuvaile, mihin asti pääset ja mitä näet juuri ennen kuin ongelma ilmenee.
Kerro ongelman ajankohta ja keitä se koskee
- Kerro, milloin havaitsit ongelman ensimmäisen kerran (päivämäärä ja mahdollisimman tarkka kellonaika) ja onko ongelma ollut jatkuva vai onko se ilmennyt vain kerran.
- Kerro, koskeeko ongelma vain sinua vai mahdollisesti useampaa käyttäjää, kuten koko ryhmää tai ehkä koko koulua, jos tiedät.
- Jos ongelma koskee vain sinua, ilmoita ystävällisesti seuraavat tiedot:
-
- etu- ja sukunimi
- sähköpostiosoite (käyttäjätunnus)
- koulu ja kouluaste
- ryhmän nimi
Vastaa myös näihin kysymyksiin, jos mahdollista
- Oletko siirtynyt materiaaliin aina Editan verkkokaupan tai muun tunnistautumisen kautta? Joskus suorat linkit kuten selaimen kirjanmerkit tai työpöydän pikakuvakkeet voivat aiheuttaa ongelmia.
- Oletko kokeillut päivittää sivun tai tyhjentää selaimen välimuistin? Nämä toimenpiteet saattavat joskus ratkaista ongelman nopeasti.
- Mikä internetselain ja selainversio sinulla on käytössä. Oletko kokeillut käyttää toista selainta?
- Mikä tietokoneen käyttöjärjestelmä ja versio sinulla on käytössä?
- Voit kopioida selaintietosi helposti tältä sivulta.
Kiitos avustasi!