Digiongelmista ilmoittaminen

  • Päivitetty

Tämä ohje on tarkoitettu avuksi sinulle, kun kohtaat ongelman palveluissamme tai digituotteissamme. Raportoi ongelma meille sähköpostitse asiakaspalvelu.oppiminen@edita.fi. Mitä enemmän saamme tietoa ongelmasta, sitä nopeammin pystymme auttamaan sinua. Ruutukaappauskuvat ovat meille suureksi avuksi!

Kuvaile ongelmasi mahdollisimman tarkasti

  • Kerro, mitä tapahtui tai mitä tapahtuu juuri nyt. 
  • Jos mahdollista, ota ruutukaappaus tilanteesta tai mahdollisesta virheilmoituksesta. Ruutukaappauksessa olisi hyvä näkyä mahdollisimman laaja osa ruudusta.
  • Kerro, mikä tuote on kyseessä ja millä sivulla tuotteessa ongelma ilmenee? 
  • Kuvaile, mihin asti pääset ja mitä näet juuri ennen kuin ongelma ilmenee. 

Kerro ongelman ajankohta ja keitä se koskee 

  • Kerro, milloin havaitsit ongelman ensimmäisen kerran (päivämäärä ja mahdollisimman tarkka kellonaika) ja onko ongelma ollut jatkuva vai onko se ilmennyt vain kerran.
  • Kerro, koskeeko ongelma vain sinua vai mahdollisesti useampaa käyttäjää, kuten koko ryhmää tai ehkä koko koulua, jos tiedät.
  • Jos ongelma koskee vain sinua, ilmoita ystävällisesti seuraavat tiedot:
    • etu- ja sukunimi
    • sähköpostiosoite (käyttäjätunnus)
    • koulu ja kouluaste
    • ryhmän nimi

Vastaa myös näihin kysymyksiin, jos mahdollista

  • Oletko siirtynyt materiaaliin aina Editan verkkokaupan tai muun tunnistautumisen kautta? Joskus suorat linkit kuten selaimen kirjanmerkit tai työpöydän pikakuvakkeet voivat aiheuttaa ongelmia.
  • Oletko kokeillut päivittää sivun tai tyhjentää selaimen välimuistin? Nämä toimenpiteet saattavat joskus ratkaista ongelman nopeasti.
  • Mikä internetselain ja selainversio sinulla on käytössä. Oletko kokeillut käyttää toista selainta?
  • Mikä tietokoneen käyttöjärjestelmä ja versio sinulla on käytössä?
  • Voit kopioida selaintietosi helposti tältä sivulta.

Kiitos avustasi! 

Oliko tämä artikkeli hyödyllinen?