Apua moniin ongelmatilanteisiin – tyhjennä selaimen välimuisti

  • Päivitetty

Kehitämme digikirjan ominaisuuksia jatkuvasti. Jotta saat varmasti päivitykset käyttöösi, suosittelemme aika ajoin tyhjentämään selaimen välimuistin selaimen omien valikkojen kautta sekä varmistamaan, että käytössäsi on selaimen uusin versio. Ongelmatilanteissa kannattaa lisäksi kokeilla toista selainta.

Katso alta toimintaohjeet askel askeleelta.

 

Chrome

  1. Selainversion tarkistaminen ja päivitys (kolme pistettä selaimen oikeasta ylänurkasta - Ohje - Tietoja Google Chromesta)
  2. Välimuistin tyhjentäminen (samat kolme pistettä - Asetukset - Tietosuoja ja yksityisyys - Poista selaushistoria). Tässä koko selaushistoriaa ei tarvitse poistaa, vaan voi valita tyhjennettäväksi välimuistin. Ensin voi kokeilla "viimeiset 7 päivää" ja tarvittaessa pidemmältä ajalta.
  3. Selaimen uudelleen käynnistäminen

chrome_evasteet.gif

Voit klikata videon isommaksi.

 

Edge

  1. Selainversion tarkistaminen ja päivitys (kolme pistettä - asetukset - tietoja Microsoft Edgestä)
  2. Välimuistin tyhjentäminen (kolme pistettä - tietosuoja, haku ja palvelut - tyhjennä selaustiedot - valitse tyhjennettävät kohteet - Evästeet ym. ja välimuistiin tallennetut kuvat jne.)
  3. Selaimen uudelleen käynnistäminen

    Jos yksittäisellä sivulla et näe jotain osiota, esim. tehtävää, kokeile näppäinyhdistelmää Shift + F5 (Windows) tai Command + Option + R (Mac).

edge_evasteet.gif

Voit klikata videon isommaksi.

Oliko tämä artikkeli hyödyllinen?

0/0 koki tästä olevan apua